.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال اجراي مجدد طرح جمع‌آوري قليان‌ها

رييس پليس اماكن نيروي انتظامي، از كاهش 11 درصدي جرايم در اماكن عمومي طي شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش شمال نیوز سردار نجفي در گفت‌وگو با ايسنا ، گفت: در شش ماهه اول سال 87، از يك ميليون و 700 هزار واحد صنفي در سراسر كشور بازديد انتظامي به عمل آمد كه در اين مدت، ميزان جرايم و تخلفات در اماكن و اصناف نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 11 درصد كاهش يافته است.

وي ادامه داد: مشاركت اصناف در برخورد با تخلفات و همچنين آموزش مسوولان صنفي، يكي از دلايل كاهش جرايم در اصناف بوده است.

رييس پليس اماكن نيروي انتظامي، در رابطه با عملكرد پليس در برخورد با شركت‌هاي متخلف نيز با اشاره به اين كه شركت‌ها يكي از مصاديق اماكن عمومي هستند، گفت: پليس اماكن به عنوان وظيفه ذاتي خود از شركت‌ها بازديد انتظامي به عمل مي‌آورد، تا ناظر بر رعايت ضوابط باشد كه در اجراي اين طرح با توجه به اطلاع‌رساني صورت گرفته، بسياري از صاحبان شركت‌ها اقدام به بازنگري در رعايت ضوابط كردند و تنها با تعدادي از شركت‌ها كه دچار تخلف و جرم شده بودند، برخورد شد.

وي وضعيت شركت‌ها را در حال حاضر مطلوب‌تر از گذشته توصيف كرد و در ادامه درباره اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در رابطه با آرايشگاه‌هاي متخلف نيز، گفت: رييس اتحاديه‌هاي آرايشگاه‌ها زنانه و مردانه ماموريت دارند كه ضوابط تخصصي را به واحدهاي صنفي تحت پوشش خود اعلام كنند. در نتيجه طبق ضوابط تخصصي و ضوابط انتظامي، آرايشگاه‌ها حق استفاده از مدل‌هاي غربي را ندارند و اگر اقدام به اشاعه فرهنگ غربي كنند، نيروي انتظامي و اتحاديه‌ها با اين اماكن برخورد خواهد كرد.

سردار نجفي افزود: پليس با توجه به بازديد افسران زن از آرايشگاه‌هاي زنانه و يا گزارش‌هاي رسيده از اين اماكن با آرايشگاه‌هاي متخلف برخورد كرده كه تعداد آرايشگاه‌هاي زنانه در اين رابطه در سراسر كشور انگشت شمار است.

سردار نجفي در پاسخ به اين سوال كه در سال جاري طرح جمع‌آوري قليان‌ها از سوي پليس چگونه اجرا شد، گفت: طرح جمع‌آوري قليان‌ها در سال گذشته با همكاري مردم، متصديان و اماكن عمومي با موفقيت 99 درصدي همراه بود و تعداد متخلفان در اين رابطه به حداقل رسيد، اما زماني كه وزارت كشور ابلاغ كرد كه اماكن داراي مجوز مي‌توانند قليان ارائه دهند، قهوه‌خانه‌ها اقدام به دادن قليان به مردم مي‌كنند.

وي با اشاره به اين كه دستور رييس جمهوري نيز مبني بر اجراي دقيق قانون منع استفاده از دخانيات در اماكن عمومي است، گفت: اجرا شدن قانون كنترل و مبارزه با استعمال دخانيات در درجه اول بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است، در نتيجه طرح جمع‌آوري قليان‌ها در صورتي كه وزير بهداشت به عنوان رييس ستاد اجرايي قانون منع استفاده از دخانيات، جلساتي را برگزار كند، مجددا اجرا خواهد شد.

رييس پليس اماكن نيروي انتظامي تاكيد كرد كه اعمال قانون منع استفاده از دخانيات در اماكن عمومي نيازمند مشاركت گسترده سازمان‌هاست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.251 seconds.